Počúvate odvšadiaľ, že newslettery sú mŕtve?

Čísla hovoria niečo iné – napríklad, že každé 1 euro vložené do e-mail marketingu vám zarobí až 41 eur. A to je len jeden z mýtov spojených s e-mail marketingom. Vybrali sme pre vás 10 najčastejších a uvedieme ich na pravú mieru.

1️⃣  E-mailový marketing je mŕtvy

Mýtus:
„So vzostupom nových digitálnych marketingových kanálov význam e-mail marketingu klesol.“

Realita:
E-mail je jedna z mála priamych ciest k zákazníkom, ktorí sa zaujímajú o vaše produkty. A táto cesta je oproti iným kanálom omnoho efektívnejšia z hľadiska nákladov.

Štúdia spoločnosti Litmus odhalila, že až 41 % marketérov považuje e-mail marketing za najefektívnejší kanál. Prekonáva sociálne siete (16 %) i reklamy vo vyhľadávačoch (takisto 16 %).

To nie je všetko, priemerná návratnosť investície (ROI) e-mail marketingu sa v Európe pohybuje na neuveriteľných 41:1. Každé investované euro vám teda môže priniesť pokojne aj 41 eur.


2️⃣  Osobné preferencie namiesto dát

Mýtus:
„Reklamné e-maily nikoho nezaujímajú, pretože nezaujímajú ani mňa.“

Realita:
Pri príprave marketingovej stratégie by ste sa mali spoliehať na dáta, nie na svoje osobné preferencie a zvyky.

Viaceré štúdie totiž ukázali opak – zákazníci často uprednostňujú práve e-mail pred inými kanálmi, napr. sociálnymi sieťami.


3️⃣  Čím viac kontaktov, tým viac „adidas“

Mýtus:
„Úspech e-mailovej kampane závisí od počtu kontaktov v databáze.“

Realita:
Omnoho dôležitejšia je miera zapojenia príjemcov.

V skutočnosti má často vyššiu hodnotu menšia databáza s ľuďmi, ktorí sa aktívne zapájajú tým, že:

  • pravidelne otvárajú e-maily,
  • klikajú na odkazy a call to action prvky atď.

Viackrát sa nám v Lemonito stalo, že firmy, ktoré začali uprednostňovať kvalitné kontakty pred kvantitou, zrazu dosahovali s e-mail marketingom výrazne lepšie výsledky.


4️⃣  Zriedkavejšie = lepšie

Mýtus:
„Častým posielaním e-mailov budem obťažovať svojich odberateľov.“

Realita:
Nie, keď im budete doručovať hodnotný obsah.

Štúdia spoločnosti Litmus ukázala, že najvyššiu návratnosť investície v pomere až 46:1 prinieslo odosielanie 9 až 16 e-mailov za mesiac. Odoslanie jedného prinieslo návratnosť iba 13:1, čiže omnoho menšiu než štvrtinovú.

Neviete, akú frekvenciu e-mailov zvoliť? Poraďte sa s nami a získajte stratégiu šitú na mieru.


5️⃣  Jeden predmet vládne všetkým

Mýtus:
„Pútavo napísaný predmet je jediným určovateľom miery otvorenia e-mailu.“

Realita:
Áno, predmet je veľmi dôležitý. Ale nie je jediný, dôležitú úlohu hrá napríklad aj:

  • meno či názov odosielateľa,
  • preheader (textové zhrnutie e-mailu),
  • čas doručenia.

A nevyhnutné tiež je, aby ste ako odosielateľ mali v očiach e-mailových providerov (napr. Gmail) dobrú reputáciu. Tá vám zaistí vysokú mieru doručenia a minimum e-mailov, ktoré skončia v spame.


6️⃣  Bez peknej grafiky to nemá zmysel

Mýtus:
„Šancu na úspech majú iba pekne graficky spracované e-maily.“

Realita:
Vizuálne príťažlivé e-maily majú zmysel. Mnohé úspešné kampane však boli založené na textových e-mailoch.

Sústreďte sa preto v prvom rade na to, aby ste zákazníkom doručili hodnotu a relevantný obsah. Vizuálnu stránku riešte až potom.


7️⃣  „Zakázané“ slová

Mýtus:
„Nevhodné slová odsúdia e-mail na doživotie v spame.“

Realita:
Vo svete e-mail marketingu skutočne existujú slová, pri ktorých spamové filtre spozornejú.

Poskytovatelia e-mailových schránok však prešli za posledné roky dlhú cestu. Do úvahy už berú aj kontext, zámer, vašu reputáciu ako odosielateľa a mieru interakcie.

Z našich skúseností v Lemonito vyplýva, že práve týmto parametrom dávajú väčšiu váhu ako zopár „zakázaným“ slovám v texte.


8️⃣  Príliš veľa odkazov a prvkov

Mýtus:
„Čím viac odkazov, obrázkov a call to action prvkov v e-maili, tým lepšie.“

Realita:
Stavte na jednoduchosť. Príliš veľa prvkov v e-mailoch zmätie príjemcu a odvedie jeho pozornosť od hlavného posolstva. Jasný a stručný „message“ vedie k lepším výsledkom.


9️⃣  Automatické odhlásenie v prípade nezáujmu

Mýtus:
„Keď niekoho moje maily nezaujímajú, jednoducho sa odhlási.“

Realita:
Iba žeby nie. Veľa ľudí začne e-maily ignorovať či mazať – a to je ešte lepší prípad.

V tom horšom ich začnú označovať ako spam, čím vám môžu u providerov zhoršiť reputáciu a znížiť mieru doručenia e-mailov.

Nezabúdajte teda pravidelne čistiť vašu databázu kontaktov. Keď sa niekto chce odhlásiť, rešpektujte to. Nedržte ho nasilu v databáze s vidinou, že na ňom v budúcnosti ešte zarobíte.


🔟  Stačí napísať e-mail a kliknúť na „Odoslať“

Mýtus:
„E-mailové kampane sú jednoduché, stačí napísať text a kliknúť na tlačidlo Odoslať.“

Realita:
Za úspešnou e-mailovou kampaňou sa skrýva množstvo krokov a hodín práce. Ide o činnosti ako:

  • testovanie e-mailov na rôznych zariadeniach,
  • personalizácia pre rôzne cieľové skupiny príjemcov,
  • tvorba a využívanie dynamického obsahu – produkty, ktoré si čitateľ prehliadal na webe, jemu blízke produkty/kategórie, pobočky najbližšie k nemu alebo kde už nakupoval a pod.,
  • vyhodnocovanie analytických dát.

Tieto kroky sú časovo náročné, no kľúčové pre úspech kampane a vysokú návratnosť investície.